Prosimy o informację zwrotną na adres mailowy naszej grupy: ps78bial.grupa1@gmail.com

Pani Edytka i pani Ewa

 

„KOLOROWE MOTYLE”- ZABAWA DYDAKTYCZNA

Cele: rozwijanie kreatywności dzieci, umiejętności liczenia w zakresie 4, kreatywności dzieci

 1. „Muzyka przyrody”- ćwiczenie relaksacyjne

https://www.youtube.com/watch?v=vc6jrSOFlAE

Nastawmy muzykę i podczas jej trwania kierujmy do dziecka słowa:

Usiądźcie wygodnie, zamknijcie oczy, wyobraźcie sobie, że jesteście na pięknej, zielonej, pachnącej łące- nabierzcie powietrze nosem i wypuście je ustami, starając się , aby wasz wydech był jak najdłuższy- powtórz to 2-3 razy

A teraz wsłuchajcie się w ciszy w muzykę, która w waszej wyobraźni będzie malowała piękne obrazy. Może znajdzie się tam biedronka, ślimak, motyl …kto wie….

 2. „Kolorowe Motyle”- ZABAWA DYDAKTYCZNA

Pomoce:

- wycięte koła z papieru

-symbole motyli w kolorze (żółtym, niebieskim, białym, pomarańczowym)

Rodzic opowiada dziecku, a dziecko  przed sobą w kolejności dokłada  po kolei koła symbolizujące motyla w odpowiednim kolorze.

Znaleźliśmy się na łące . Wszystko tu budziło się do życia. Pojawiły się kwiaty, nad którymi fruwały motyle.

Stokrotkę- która wyciągnęła swój kwiat do słońca najpierw odwiedził ŻÓŁTY motyl zwany cytrynkiem  (dziecko układa żółte koło przed sobą).

Potem piękny NIEBIESKI motyl z rodziny modraszków (obok żółtego umieszcza niebieskie koło) usiadł na chwilę na stokrotce, skosztował nektaru i odfruną .

Kolejnym gościem był  BIAŁY motyl z ciemnymi plamkami- to bielinek kapustnik (dziecko dokłada kolejnego białego motyla)- nazywa się tak, bo często odwiedza zagony kapusty, na której składa jajeczka.

Gdy już kończył się dzień pojawił się jeszcze jeden motyl POMARAŃCZOWY o dziwnej nazwie-

CZERWONY DUKACIK (dziecko dokłada pomarańczowego motyla).

Poproś dziecko, aby teraz wykonało twoje polecenia:

- policz po kolei motyle, które znajdują się przed Tobą

-w jakim kolorze jest motyl pierwszy? (drugi, trzeci, czwarty)

-policz motyle jeszcze raz od początku do końca

-a teraz policz od końca do początku

-jeżeli zabiorę jednego motyla, to ile motyli zostanie? (policz), kładziemy na miejsce z powrotem

- a jeżeli zabiorę 2 motyle to ile ich zostanie?

 3. „Deszcz i motyl”- zabawa orientacyjno- porządkowa

 

Podczas muzyki dziecko porusza się jak motyl wg. własnego uznania, kiedy muzyka umilknie (rodzic na chwilę zatrzymuje muzykę)- to znak, że zbliża się deszcz, który jest niebezpieczny dla motyli, dlatego motyl musi ukryć się pod liśćmi- dziecko przykuca, a nad głową robi daszek z rąk.

Zabawę powtarzamy