,,Łowimy rybki’’ - zabawa dydaktyczna

Dziś przywitamy się was tańcem ,,Rekiny’’ zapraszamy:

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

 

Przygotujcie zabawki różnej wielkości: klocki, wycięte koła o różnej średnicy, kocyk.

 

- Policz ile masz lalek, samochodów, klocków i kół o różnej średnicy.

- Czym się one różnią ? Czy można je ustawić (ułożyć) od najmniejszego do największego?

Zwracamy uwagę, aby najmniejsza zabawka była z lewej strony, a największa z prawej.

- Wyszukaj przedmioty np. małe, średnie itp.   -stopniujemy: mała, większa, jeszcze większa lub największa, a w przypadku 3 przedmiotów: mały, średni, duży.

Teraz układamy od największego do najmniejszego. Zobacz wcześniej rosły, a teraz maleją!

Rodzicu przykryj przedmioty kocem i zapytaj - co się ukryło ?

Dziecko wymienia to co zapamiętało. Podnosimy koc i sprawdzamy. Następnie trochę utrudniamy. Prosimy, aby dziecko wymieniło po kolei przedmioty ukryte pod kocem ( np. pierwszy jest samochód niebieski, drugi to czerwony, trzeci to karetka, piąty …)

Jeśli dziecko odpowiedziało dobrze, to zamieniamy jedną rzecz, tak aby dziecko nie widziało. Pytamy odkrywając: - co się zmieniło? ( kładziemy nacisk na posługiwanie się liczebnikami porządkowymi typu: pierwszy, drugi ). Następnie zamieniamy się rolami i my zgadujemy.

Jeśli mamy klocki różnej wielkości i w kilku kolorach możemy pobawić się w porządkowanie klocków w następujący sposób:

kolor

czerwony

żółty

niebieski

duży

     

mały

     

długi

     

krótki

     

Dzieci w ten sposób uczą się kodowania w prosty sposób. Oczywiście dostosowujemy wymagania do możliwości dziecka. Spróbujmy od łatwego (klocek duży czerwony itp.)

Proponujemy  zabawę dydaktyczną ,, Łowimy rybki”

Przygotujcie wycięte  z kolorowego papieru rybki różnej wielkości i w różnych kolorach (można wykorzystać zapasy makulatury), do każdej rybki przypnijcie spinacz biurowy metalowy, magnes( może być z lodówki) umocowany na sznureczku. Jeśli masz klepsydrę do mycia zębów to możemy wykorzystać ją do wyznaczania czasu.

Rybki rozłóż na podłodze a za pomocą magnesu złap jak najwięcej rybek w możliwie najkrótszym czasie. Po czym zdobycze przelicz i porównuj kto złowił więcej; można  określić słowami jakie  te złowione rybki są np. pierwsza mała zielona, druga średnia czerwona itp.

 Jeśli mamy dobry magnes to możemy podłożyć go pod kartkę papieru na której leży rybka i przesuwając magnes wprawiamy rybkę w ruch. ( kartka nie może być zbyt gruba ).

Dobrej zabawy !!!

Dziś dziecko utrwalało liczebniki porządkowe, ćwiczyło spostrzegawczość i pamięć świeżą.

Ćwiczyliśmy szeregowanie przedmiotów od najmniejszego do największego i odwrotnie.

Podajemy liczebniki do 4 (bo dostosowane do wieku), ale możemy rozwijać dziecko stawiając większe wymagania i rozszerzania liczenia czy tak jak w tabelce nauki kodowania