Witajcie Kochani,

Co dzisiaj u Was nowego? Dzielcie się zdjęciami z Waszych zabaw i wykonanych prac plastycznych. Przysyłajcie je na adres mailowy: ps78.bial.gr5@gmail.com

Wasze prace zamieszczamy na wirtualnej tablicy: „Pomysły dzieci z grupy V”

Wesołej zabawy życzą pani Renia i pani Ela!

 

„CO JEDZĄ ZWIERZĘTA?” – zabawa dydaktyczna o treści matematycznej

Cele:

- poszerzanie wiedzy o pożywieniu zwierząt z wiejskiego podwórka;

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania;

- kształtowanie logicznego myślenia;

 

Słuchanie piosenki ,, Na podwórku” -  https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs  

Pytanie do dziecka po wysłuchaniu piosenki: -  wymień mieszkańców wiejskiego podwórka (kury, gęsi, indyczki, kwoka z kurczętami…, kot Mruczek, pies….)

- Co jedzą zwierzęta? Obrazki przedstawiające pożywienie zwierząt z wiejskiego podwórka.

KARTA PRACY DO DRUKU wytnij obrazki i dopasuj

lub gra edukacyjna „Co jedzą zwierzęta?”

Dziecko nazywa pokarmy przedstawione na obrazkach (marchew, kapusta, mleko, ryby, siano, parówki, ziarna zbóż,).

Potem układa przy obrazkach określonych pokarmów sylwety zwierząt, które się nimi żywią. Np.

ziarna zbóż – kura, koń, kaczka, gęś;

marchew, kapusta – królik;

mleko, ryby – kot;

trawa, siano – krowa, owca, koza, koń;

kości, mięso – pies.

 „Jakie to zwierzątko? – zabawa ruchowa naśladowcza

Podczas słuchania dowolnej piosenki dziecko spaceruje po pokoju.

W pewnym momencie rodzic wyłącza muzykę dziecko przedstawia poruszanie się dowolnego zwierzątka, które mieszka na wsi. Rodzic odgaduje jakie to zwierzę. Może to być kurczaczek, baranek, krowa, świnka, koń.

 

 „Przeciwnie” – zabawa na podstawie wiersza

Rodzic mówi wiersz pomijając niektóre słowa:

Coś jest duże, a coś małe,

Coś jest czarne, a coś........ (białe).

Jedno tłuste, inne chude,

Tamto cienkie, a to .......... (grube).

To głębokie, a to ............ (płytkie),

Może piękne być i ...........(brzydkie).   

Wiele jest przeciwnych słów,

Więc się pobawimy znów.

Karta pracy, cz. 4, s. 7, 8 

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

Cele:

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, zwinności, prawidłowej postawy, wzmacnianie mięśni wysklepiających stopy.

Wystarczy trochę miejsca do ćwiczenia i chęci. Podczas gimnastyki inwencja ruchowa należy do was! Zapraszamy!

Dzień dobry

Maszerują Mrówki - marsz podczas piosenki z poduszką na głowie zwracamy uwagę na postawę dziecka.

Gimnastyka z poduszkami

Gimnastyka Rączek

Kreślimy kółeczka

Ćwiczenia przeciwpłaskostopiu:

Leżenie tyłem, stopy oparte o ścianę - kurczenie palców i podciąganie pięt, tzw. ”gąsienica” (1 min)

Leżenie tyłem, chwyt chusteczki palcami stopy - uniesienie jej w górę „machanie” (2 x 10 lewa/prawa stopa)

Leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach - wtaczanie piłki po ścianie (10 x)

Życzymy dużo zdrówka!

-------

„Magiczne rysowanie” – zabawa rozwijająca sprawności grafomotoryczne

Zachęcamy do rysowania… ale nie po kartce. Do rysowania po czymś co jest sypkie. Dzieci robiły to w przedszkolu. Bardzo im się to podobało! Mówiłyśmy, że rysujemy po magicznym piasku :) W przedszkolu wykorzystywałyśmy kaszę mannę i papierowe talerzyki. Takie ćwiczenia są atrakcyjne dla dziecka i pomagają przygotować rękę do pisania, rozwijają spostrzegawczość. Link poniżej przedstawia na czym to polega.

https://www.youtube.com/watch?v=qUUr4Xsi1_0&list=PLooIodYqUxKJiy7CyIpeb36aX4t0zbMS

„Zwierzęta gospodarstwa wiejskiego” – zabawa dydaktyczna

-  utrwalenie znajomości wyglądu liter – przejdź…

Karty pracy książka różowa str. 54 – przygotowanie do czytania, pisania i liczenia

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=1