U gospodarza w zagrodzie

Cele:

- poszerzanie wiedzy o pożywieniu zwierząt z wiejskiego podwórka;

- kształtowanie logicznego myślenia;

- rozwijanie skoczności i zwinności;

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;

 

Witajcie kochane dzieciaki,

  1. Dzisiaj rozpoczniemy od zabawy ćwiczącej oddech „Krowa Mela”.

Do tej zabawy potrzebna będzie słomka, kilka kulek z papieru oraz wydrukowana sylweta krowy. Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania, to możecie krowę narysować. Kulki natomiast najlepiej żeby były w kolorze czarnym, szarym, brązowym. Mogą być one również zrobione z gazety.

SYLWETA KROWY

Zabawa polega na tym, aby przenieść za pomocą słomki (zasysając kulkę wraz z powietrzem) przygotowane kulki na szablon krowy . Stworzą one wtedy śmieszne łaty.

 2. Obejrzyjcie teraz film. Zwróćcie szczególną uwagę na to, co jedzą zwierzęta. Rozwiążcie również zadania, które są w nim zawarte.

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

 

  A teraz odpowiedzcie na pytania:

- O jakich zwierzętach była mowa w filmie?

- Czym żywią się konie, krowy, owce i kozy?

- Które zwierzę jest wszystkożerne?

- Czym żywią się gęsi, a czym kaczki i kury?

 3. Opowieść słowno – ruchowa „Poranek na wsi”.

Połóżcie się teraz na dywanie, zwińcie się w kłębek i naśladujcie ruchy, o których będzie wam mówił rodzic lub starsze rodzeństwo.

Noc bardzo szybko minęła i zaczęło świtać. Całe gospodarstwo powoli budziło się do życia (maluchy powoli się przeciągają). Jako pierwszy wstał pies Mars i wesoło merdając ogonem, zaczął biegać po podwórzu (poruszają się na czworakach). Jego głośne szczekanie obudziło kota Puszka, który przeciągnął się mocno jeden raz (wykonują koci grzbiet) , potem drugi (powtarzają ćwiczenie), po czym ziewnął głośno (ziewają) i wyjrzał na zewnątrz. Nim zdążył cokolwiek powiedzieć, ujrzał spacerujące na podwórzu kury (kładą ręce na biodrach i poruszają się, obciągając palce stóp), które od czasu do czasu grzebały w ziemi w poszukiwaniu ziaren i robaczków (pocierają o dywan raz jedną nogą, raz drugą). Tuż za nimi na powitanie dnia wyszły gąski, które szły jedna za drugą, śmiesznie poruszając kuperkami i wyginając długą szyję raz w prawo, raz w lewo (idą od czasu do czasu przykucając, poruszają głową w prawo i lewo). A kiedy dotarły do stawu, wskoczyły doń zadowolone (zatrzymują się i podskakują). Nawet krowa Aniela zdążyła się obudzić. Leniwie pokręciła mordą i oblizała się wielkim językiem (oblizują się, poruszają językiem raz w jedną, raz w druga stronę). Zaraz ruszyła zjeść trochę siana, nim ubiegną ją baranki, które już podskakiwały, pędząc w stronę żłobu (podskakują). Tak, chyba całe podwórko już się obudziło. Ale… Zaraz, zaraz! A gdzie jest kogut?! (przykładają dłoń do czoła i rozglądają się). Jest w kurniku! Biedaczek zaspał! (łapią się za głowę). To może pozwólmy mu dziś dłużej pospać. Nie budźmy go (kładą palec na ustach i siadają na dywanie).

 4. Przyszła pora na sprawdzenie swoich wiadomości. Możecie to zrobić, klikając w poniższy link:

https://wordwall.net/play/1641/916/187

 

Mamy nadzieję, że dobrze wam poszło, a wcale nie było to takie proste.

 5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazety.

 

Prosimy, abyście przygotowali jedną stronę zbędnej gazety. Dla pewności zapytajcie rodziców, czy na pewno już się ona nie przyda.

 

v  Pobiegajcie , jednocześnie potrząsając gazetą trzymaną oburącz w górze. Na pojedyncze klaśnięcie rodzica i hasło „Burza”, zatrzymajcie się  i przyjmijcie dowolną pozycję – wykorzystując gazetę, uchronicie się przed zmoknięciem.

 

v  Stańcie w rozkroku, trzymając oburącz gazetę – w skłonie w przód wymachujcie gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprostujcie się i potrząsajcie gazetą w górze.

 

v  Wykonajcie klęk podparty, dłonie miejcie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz - przy rękach zgiętych w łokciach opadajcie tułowiem w przód, dotknijcie gazety brodą i wróćcie do pozycji wyjściowej.

 

v  Połóżcie się na plecach, unieście gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchajcie na gazetą tak mocno, aby wprawić ją w ruch.

 

v  Połóżcie gazetę na podłodze, zwińcie ją w rulonik i przeskakujcie przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.

 

v  Ugniećcie gazetę tak, aby powstała z niej kulka (piłka). Rzucajcie kulkami i chwytajcie je w miejscu, w chodzie, w biegu; rzucajcie i chwytajcie wykonując dodatkowe zadania, np. przed chwytem wykonajcie klaśnięcie, dotknijcie ręką podłogi, zróbcie rękami młynek, wykonajcie obrót.

 

v  Połóżcie się na brzuchu. Przetaczajcie kulkę z ręki do ręki, podrzućcie ją oburącz i jednorącz.

 

v  Pomaszerujcie chwilkę z kulką w dłoni (raz w prawej, raz w lewej). Wykonajcie wdech nosem i spróbujcie zdmuchnąć kulkę z dłoni.

 

Udało wam się wykonać wszystkie ćwiczenia? To super.

 

Zadanie na popołudnie : uzupełnijcie karty pracy „Litery i liczby” na str. 68 i 69.

 

Pozdrawiamy was gorąco,

               Pani Ela i pani Agnieszka