Witajcie Kochani,

Co u Was dzisiaj nowego? Dzielcie się zdjęciami z Waszych zabaw i wykonanych prac plastycznych. Przysyłajcie je na adres mailowy: ps78.bial.gr5@gmail.com

Wasze prace zamieszczamy na wirtualnej tablicy: „Pomysły dzieci z grupy V”

Wesołej zabawy życzą pani Renia i pani Ela!

„Kogut” opowiadanie odtwórcze dzieci na podstawie utworu M. Strękowskiej – Zaremby „Uparty kogut”

Cele:

- zachęcanie do wypowiadania się

- nabywanie umiejętności budowania opowieści słownych na podstawie opowiadania;

 

Rozpocznijcie od zastanowienia się

− Kogo nazywamy upartym?

 − Czy zwierzęta też mogą być uparte?

 − Czy znacie takie zwierzęta?

 

Potem poproście, aby dziecko uważnie wysłuchało opowiadania, bo później będzie musiało samo opowiedzieć jego treść.

https://www.youtube.com/watch?v=XeF5X7sbWiQ ( treść opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Uparty kogut”)

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat opowiadania:

− Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

− Z kim bawił się Olek?

− Co robiła Ada?

 − Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

 − Czym zajęli się tata z wujkiem?

 − Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

Teraz poproście, aby dziecko samo opowiedziało treść wysłuchanego opowiadania.

Udało się?... Myślimy, że tak!

 

„ Kogut”- zabawa ruchowa

  Zaproponujcie dziecku aby przez chwilę zamieniło się w koguta ( poruszało się tak jak on, wydawało odgłosy koguta) 

„Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – origami płaskie z kółek

Cele:

- rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej;

- wdrażanie do estetycznego wykonania pracy;

- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole;

A teraz praca plastyczna. Proponujemy na dziś wykonanie wybranego zwierzątka mieszkającego na wsi. Techniką origami. Na czym ona polega? Jest to sztuka składania papieru. My dziś będziemy składać papierowe koła. Macie do wyboru: koguta, kaczkę, świnkę, owieczkę. Trzeba przygotować:

ü  odpowiednią ilość kół,

ü  klej

ü  kartkę do naklejania

ü  ewentualnie czarny mazak lub kredkę

Przed naklejaniem proponujemy uwzględnić aspekt matematyczny – tzn. spytać dziecko: ile macie kół, które są największe, które najmniejsze. Można ułożyć od najmniejszego do największego lub odwrotnie.

Instrukcje wykonania pracy w linku poniżej:

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html (origami zwierzęta wiejskie)

 

Karty pracy cz. 4 str 9  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

------

 „ZRÓB TAK JAK JA” – zabawa ruchowa naśladowcza

Potrzebne będą kolorowe kartki, taśma mocująca i trochę miejsca na podłodze. W zabawie pomoże film instruktażowy. Rodzic pokazuje ruchy, a dziecko je powtarza zgodnie z kolorem kartki. Potem zamiana.

Zabawa daje dużo radości i uczy koncentracji uwagi!!!!

„SUDOKU” – zabawa matematyczna

Zabawa rozwija spostrzegawczość i logiczne myślenie - przejdź…

Karta pracy cz. 4, str. 3, 4

            Drodzy Rodzice,

Teraz jest odpowiednia pora, aby nauczyć swoje dziecko wiązania sznurowadeł w butach. Warto poświęcić chwilę, a efekty zobaczycie już po paru dniach!!!

„Psotna wiewiórka” – zabawa manipulacyjna

 Aby była to zabawa, proponujemy, by dziecko samo odrysowało mazakiem lub  kredką stopę mamy albo swoją (na dużej stopie szybciej pójdzie nauka) na kartonie. Potrzebna będzie gruba nitka lub cienka wstążka.   Odrysowaną stopę wycina dziecko i ozdabia bucik wg własnego pomysłu. Rodzic robi w odpowiednim miejscu dziurki.

Następnie, aby nauka była zabawą można pokazać dziecku film instruktażowy lub wytłumaczyć jak zawiązać sznurowadło np. w formie wierszyka  o „Psotnej wiewiórce”. Obrazek buta

A było to tak:

  • w lesie rósł stary dąb – zawiąż supeł, tj. korzeń drzewa
  • miał rozłożyste konary jedną sznurówką zrób pętelkę (podobną do króliczego uszka)
  • wiewiórka okrąża drzewo – drugą sznurówką (wiewiórką) okrąż pętelkę (drzewko),
  • zwierzątko wpada do norki i wyskakuje z drugiej strony drzewa przełóż sznurówkę pod pętelką (wymagana zmiana rąk), zaciągnij i gotowe.