DRZEWKO”- praca przestrzenna z wykorzystaniem rolek po papierze

Cele:

Aktywne i kreatywne słuchanie muzyki klasycznej, usprawnianie motoryki małej

 1. Słuchanie wiersza B. Formy- „Dzieci dbają o środowisko”

W zgodzie z przyrodą  żyją wszystkie dzieci.

Kochają jasne słonko, które na niebie świeci.

Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny.

Podczas wycieczki do lasu ,nie płoszą zwierzyny

Często też dorosłym dobry przykład dają

W wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają.

 

-wytłumacz dziecku co oznacza zwrot „NIE PŁOSZYĆ”-  nie wystraszyć

 2. Porozmawiaj z dzieckiem nt. treści wiersza

- Czego nie można robić dzieciom i dorosłym w lesie ?

- Na co należy zwrócić uwagę podczas wycieczki do lasu ,który jest domem zwierząt?

-gdzie powinniśmy wyrzucać śmieci?

 3. „Drzewo”- zabawa mająca na celu aktywne słuchanie muzyki

Pomoce:

Patyczki lub wykałaczki lub kredki

 

Posłuchaj utworu muzycznego pt. „WIOSNA”- Vivaldiego

Podczas słuchania spróbuj z patyczków (wykałaczek lub kredek) ułożyć przed sobą duże drzewo. Pamiętaj, że każde drzewo ma Duży pień i gałęzie.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

 4. „Drzewko”- praca plastyczna

Pomoce:

-rolka po papierze toaletowym

-kartka xero

-zielone serwetki papierowe lub zielona bibułka

 

Brawo!- udało ci się ułożyć drzewo z patyczków- teraz będzie trudniej.

Zrób drzewo z rolki po papierze i kolorowego papieru.

- przygotuj kartkę xero, złóż ją na połowę (długi bok do długiego boku-wyjdzie długi pasek)

-teraz musi pomóc ci rodzic i naciąć kartkę w paski nie przecinając do końca kartki (od zgięcia 1cm nie przecięty)- wygląda nieco jak trawa

- nacięty pasek trzeba zwinąć luźno i włożyć w środek rolki- wystające nacięte paski to gałęzie drzewa

- brakuje nam liści , które będą zrobione z zielonych serwetek papierowych (lub bibuły)

-odrywaj małe kawałki i skręcaj w paluszkach z nich kuleczki, przyklej je w dowolnych miejscach na gałęziach

 

UFF…. UDAŁO SIĘ – musimy pamiętać o jednej zasadzie , którą dziś  poznaliśmy

„NIE MOŻNA ŁAMAĆ GAŁĘZI DRZEW”- przez takie postępowanie niszczymy przyrodę!

 5. „Duże drzewo- małe drzewko” zabawa wyprostna

Dziecko przykuca- jest małym drzewkiem.

Kiedy rodzic mówi:

- DUŻE DRZEWO-  dziecko powoli wstaje, prostuje się, wspina się na palce, unosi ręce  wysoko do góry, przechyla się nie odrywając nóg od podłogi w lewą i prawą stronę mówiąc jednocześnie SZ………….SZ……………….(drzewo na wietrze)

Na hasło:

MAŁE DRZEWKO-  wraca do pozycji wyjściowej (przykuca)

 -------------

„Walk around the farm” – spacer po farmie

Cel:  -utrwalanie nazw zwierząt hodowlanych poprzez zabawy przy piosence

Powitanie 

Na początek przywitajmy się tą samą piosenką, co ostatnio - naśladujcie ruchy wykonywane przez animowane postaci w piosence i próbujcie powtarzać słowa i zwroty:

Hello,

clap your hands (klaskaj w dłonie)

stretch up high (wyciągnij się w górę)

touch yuour toes (dotknij palców u stóp)

turn around (obróć się)

stamp your feet (tup stopami)

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Przypomnienie słownictwa

Teraz czas na przypomnienie angielskich nazw zwierząt z wiejskiego podwórka – farm animals – przydadzą się do tego obrazki z poprzedniego zajęcia (karta pracy), można też użyć figurek/zabawek zwierząt (jeśli takie posiadacie)

Duck –kaczka   Horse –koń     Dog –pies     Cow –krowa      Pig –świnka      Sheep –owca

Pokazujemy dziecku kolejno obrazki i pytamy What is this? Można też poprzykrywać obrazki zwierząt kartkami lub serwetkami i odkrywać je stopniowo, żeby wzbudzić większe zainteresowanie.

Jeśli nie pamiętacie dokładnej wymowy, przypomnicie ją sobie „klikając” na zdjęcia zwierząt, dostępne pod linkiem (wybierajcie zdjęcia tylko powyższych 6 zwierząt): 

https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-to-pre-intermediate/farm-animals

 

Zabawy przy piosence

 

  • Posłuchajcie piosenki i powtarzajcie nazwy zwierząt, kiedy je usłyszycie:

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 

  • Rozłóżcie na ziemi obrazki zwierząt (lub poustawiajcie figurki), ponownie włączcie piosenkę i wykonujcie, to co znajduje się w poniższej instrukcji:

 

Let's take a walk around the farm,
around the farm, around the farm.
Let's take a walk around the farm,
(chodzimy wokół obrazków lub figurek)


What do you SEE?  
(zatrzymujemy się i robimy przed oczami „lornetkę” z rąk)


A cow! A cow!  
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
A dog! A dog!  (dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
A duck! A duck!  
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
A horse! A horse!  
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
A pig! A pig!  
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
A sheep! A sheep!
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)

That's what you SEE! (robimy przed oczami „lornetkę” z rąk)

Let's take a walk around the farm,
 around the farm, around the farm.
 Let's take a walk around the farm,
(chodzimy wokół obrazków lub figurek)

 

What do you HEAR? (zatrzymujemy się i przykładamy ręce do uszu)


 Moo! (A cow!)
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
Ruff, ruff, ruff! (a dog!)
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
Quack, quack, quack (a duck!)
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
Neigh! (a horse!)
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
Oink, oink, oink (a pig!)
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)
Baa! (a sheep!)
(dotykamy odpowiedniego obrazka/figurki)

That's what you HEAR!
(przykładamy ręce do uszu)


Let's take a walk around the farm,
around the farm,around the farm.
Let's take a walk around the farm,
(chodzimy wokół obrazków lub figurek)


What do you SEE?
(robimy przed oczami „lornetkę” z rąk)

 

  • Kiedy dziecko osłucha się już z piosenką i poczuje się pewniej w zabawie, można ją nieco zmodyfikować – zamiast dotykać obrazków/figurek można wkładać je do jakiegoś pudełka lub koszyczka (podczas pierwszej zwrotki), a następnie je stamtąd wyjmować (podczas drugiej zwrotki)

 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)