KWITNĄCY SAD – malowanie palcami kwitnących drzew

Cele:

- zapoznanie z budową drzew (korona, pień, korzenie), rolą kwiatów i owadów w powstawaniu owoców, wprowadzenie słowa „sad”

- kształcenie sprawności manualnej

- budzenie radości z uzyskanych efektów,  zwrócenie uwagi na piękno kwitnących drzew

Cudownie by było, żeby podczas spaceru dziecko mogło zaobserwować kwitnące drzewo. Kwitną już mirabelki. Można zatrzymać się przy takim drzewie i z dzieckiem porozmawiać o budowie drzewa, pozwolić powąchać (doskonałe ćwiczenia oddechowe), posłuchać brzęczenia owadów i wspomnieć o ich roli. Porównać wygląd kwiatów z bliska i z daleka.

 Można również posłużyć się wierszem „ W sadzie” Anny Bayer.

I W starym sadzie rosną drzewa kwieciem ozdobione,

Wiśnie, śliwy i czereśnie, stroją się jabłonie

II Grusze białe kwiatki chętnie nakładają

Które pracowite pszczoły wiosną zapylają

III W starym sadzie rosną drzewa owocem zdobione

Wiśnie, śliwy i czereśnie, grusze i jabłonie.

 

Rozpoczynamy od rozmowy na temat wiersza. Jakie drzewa rosną w sadzie? Jak dziecko rozumie słowa: stroją się jabłonie. Zapoznać dziecko ze słowem sad i rolą owadów. Dobrze byłoby pokazać kwitnące drzewa

http://www.e-tapetki.pl/tapetki/duze/70663_sad-drzewa-kwitnace-owocowe.jpg 

https://www.swiatkwiatow.pl//thumb.php?img=foto_art/1290083141.jpg&w=670

I dopiero teraz zaproponować dziecko namalowanie sadu z kwitnącymi drzewami owocowymi. Pień  niech dziecko namaluje pędzlem, a koronę zaś palcami, angażując  obie dłonie.

Miłej pracy.

-----------

„Eko-zabawy ruchowe”

 

Cele:

–        rozwijanie świadomości ekologicznej

–        uświadomienie konieczności dbania o nasze środowisko

–        zapoznanie z zasadami segregacji śmieci

 

  1. „Marsz ze szklanką wody”- zabawa ruchowa z elementem równowagi - przejdź...

 

Potr