Witajcie Kochani,

Co u Was dzisiaj nowego? Dzielcie się zdjęciami z Waszych zabaw i wykonanych prac plastycznych. Przysyłajcie je na adres mailowy: ps78.bial.gr5@gmail.com

Wasze prace zamieszczamy na wirtualnej tablicy: „Pomysły dzieci z grupy V”

Wesołej zabawy życzą pani Renia i pani Ela!

 

„DŁUGI, KRÓTKI” – zabawa matematyczna

Cele:

- rozwijanie umiejętności mierzenia krokami, stopą, łokciem, linijką oraz miarką krawiecką;

- uświadomienie stałości miary;

- kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole;

 

Układamy ze sznurka (mogą też to być: nitka, paski papieru, skakanki) dwie drogi (każda składa się z czterech sznurków w tym samym kolorze i tej samej długości, np. może to być droga czerwona i droga żółta). Podpowiedź

• Dwie drogi równoległe. Sznurki leżą równolegle.

Pytamy:

Czy obie drogi mają taką samą długość? (mają taką samą długość)

Następnie układamy tak sznurki, by jedna z dróg zakręcała.

Pytamy: − Czy teraz drogi mają taką samą długość?

− Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa? A żółta krótsza? (droga zakręcona)

Wracamy jeszcze raz do pierwszego przypadku.

− Czy drogi mają taką samą długość?

 − Dlaczego tak uważacie?

Jedna z dróg zakręca.

− Czy drogi nadal mają taką samą długość?

− Jak można udowodnić, że są tej samej długości? (Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery sznurki, tylko przesunięte).

• Teraz dziecko mierzy szerokość dywanu stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczy. To samo robi rodzic.

 − Dlaczego wyszły nam różne wyniki? – pyta rodzic. − Czy stopy są jednakowej długości?

• Mierzenie długości dywanu krokami. Dziecko głośno liczy. To samo robi rodzic.

Dlaczego wyszły różne wyniki? – pyta rodzic.

− Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

Pokaz linijki, miarki krawieckiej. Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 7  Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.

•  „Jaskółki” – zabawa ruchowa bieżna

Poduszka dla dziecka.

Na podłodze leży poduszka,. Na poduszce  (gniazdku) stoi dziecko (jaskółka). Na sygnał jaskółka wylatuje z gniazda.

Karta pracy, cz. 4, s. 3  Rysuj szlaczki po śladach, a potem samodzielnie. Rysuj po śladzie drogę kury do kurnika.

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE

„Nasze zdrowie w naszych rękach"

( N. Amosow )

Rodzicu,

wystarczy kilka minut , aby poprawić i wzmocnić swoją kondycję, a dziecku umilić czas ćwiczeń. Zapraszamy do wspólnej zabawy!!!

Pani Renia i pani Ela

Cele:

- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, zręczności.

***

Chodzicie po pokoju i poruszacie się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi gazetami. Na umówiony sygnał zatrzymujecie się i podnosicie gazetę.

 • Biegacie z wymijaniem się i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na hasło „Burza”, zatrzymujecie się i – przyjmujecie dowolną pozycję – chronicie się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

 • Stoicie w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachujecie gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostujecie się i potrząsacie gazetą w górze.

• Wykonujecie klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opadacie tułowiem w przód, dotykacie gazetę brodą i powracacie do pozycji wyjściowej.

• Leżycie przodem – unosicie gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchacie na gazetę i wprowadzacie ją w ruch.

• Kładziecie gazetę na podłodze, zwijacie ją po przekątnej w rulonik i przeskakujecie przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego.

• Stoicie, rulonik trzymacie za końce, z przodu – przekładacie nogę przez rulonik, wytrzymujecie w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przechodzicie do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą nogą, na zmianę).

• Ugniatacie gazetę tak, aby powstała kulka (piłka) – rzucacie kulką i chwytacie ją w miejscu, w chodzie, w biegu; rzucacie i chwytacie,

wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonujecie klaśnięcie, dotykacie ręką podłogi, robicie rękami młynek, wykonujecie obrót itp.

• Leżycie przodem – przetaczacie kulkę z ręki do ręki, podrzucacie kulkę oburącz, jednorącz.

• Maszerujecie z kulką na głowie.

• Maszerujecie we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzicie do siadu skrzyżnego.

• W siadzie skrzyżnym – wykonujecie skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

• W siadzie podpartym, kolana rozchylone, kulki położone między stopami – podrzucacie kulkę stopami, chwytacie rękami.

• W marszu, kulka trzymacie w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonujecie wdech nosem i próbujecie zdmuchiwać kulkę z dłoni.

• Odkładacie kulkę na wyznaczone miejsce.

-------

English time

Cele:

- utrwalanie słownictwa;

- wyzwalanie radości z kontaktu z językiem obcym

 

Witajcie kochani, dzisiejsze zajęcia z języka angielskiego ukryły się pod linkiem:

https://view.genial.ly/5e9af446b65e370dac6fb381/presentation-farm-animals

Have fun!

Pani Agnieszka

-------------

„Zaprowadź zwierzęta na farmę” - zabawy z kodowaniem.

Zaprowadź zwierzęta na farmę zgodnie z zamieszczonym kodem.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/KodowanieZwierzeta.pdf

 

„ Taniec połamaniec”- zabawa ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo

 

„Kolorowe mleko”- zabawa badawcza

Potrzebne będzie

- mleko,

- płyn do naczyń barwniki ( np. tusz)

- patyczki higieniczne

 

Wykonanie:

https://www.youtube.com/watch?v=fRam7GQgwd4

 Bawcie się dobrze!