W tym tygodniu chcielibyśmy Was zabrać ze sobą na wieś. Możemy to zrobić z pomocą naszej wyobraźni, internetu lub książek. Może też ktoś z Was, już tam jest? Jeżeli tak to dajcie nam znać  ps78.bial.gr7@gmail.com lub padlet Galeria prac grupy 7. I poszukajcie oznak wiosny.

 

            Cele:

- określanie cech charakterystycznych dla  zwierząt wiejskich;

- rozwijanie zdolności skupiania uwagi na recytowanym wierszu;

-rozwijanie spostrzegawczości;

- kształcenie  poczucia rytmu;

 

PROSZĘ WYBIERAĆ ZABAWY W TAKI SPOSÓB, ABY DZIAŁANIA DZIECI BYŁY DLA NICH PRZYJEMNOŚCIĄ.

 

1. „Podwórkowa awantura” –wiersz T. Fiutowskiej -ćwiczenia wyraźnej wymowy poprzez powtarzanie za osobą dorosłą ( np.: głośno lub cicho, powoli lub szybko, ze zmianą modulacji głosu).

                        Kura gdacze, kaczka kwacze-

                        goni kurę mokrą raczej.

                        Gęś też syczy, kogut pieje.

                        Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

                        Ryczy krowa, świnia kwiczy,

                        a indyk się rozindyczył.

                        Kot mysz goni, głośno miauczy.

                        -Dość awantur! Już wystarczy!

                        Tak pies Burek głośno szczeka

                        i już słychać go z daleka.

                        Koza meczy:

                        mee, mee, mee...

                        -Czego psisko mądrzy się?

                        Dla ochłody -wiadro wody

                        poleją na głowy, brody!

                        Wyszły z mody awantury!

                        A sio, gęsi, a sio, kury! -

                        Powiedziała, co wiedziała,

                        białą brodą pokiwała,

                        pochyliła nisko rogi.

                        -Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

                                   Awantura się skończyła,

                                   bo ta koza groźna była.

  1. Rozmowa n/t treści wiersza, (warto też zapytać dziecko o niezrozumiałe słowa):
    - jakie zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
    - kto próbował je uspokoić i w jaki sposób to zrobił?
    - jakie głosy wydawały zwierzęta?
  2. Pieski” -zabawa paluszkowa (dzieci pokazują kolejno paluszki)
    Wszystkie pieski spały
    Pierwszy obudził się mały
    Mały obudził średniego
    Który spał obok niego
    Gdy średni już nie spał
    To duży też przestał
    Trzy pieski się bawiły
    Czwartego zbudziły
    Cztery pieski szczekały
    Piątemu spać nie dały.
  3.  Ćwiczenia słownikowe i dźwiękonaśladowcze:
    - kura (co robi?) gdacze (jak?) – ko, ko, ko
    - kaczka kwacze – kwa, kwa, kwa
    - gęś syczy – sssy, sssy, sssy
    - kogut pieje – kukuryku
    - krowa ryczy – muuu, muuu, muuu
    - świnia kwiczy – kwi, kwi, kwi
    - kot miauczy – miau, miau, miau
    - pies szczeka – hau, hau, hau
    - koza meczy – mee, mee, mee
    - koń rży – ihaa, ihaa, ihaa
    - indyk gulgocze – gul, gul, gul
  4. „Wiejskie zwierzęta” -gra interaktywna https://view.genial.ly/5e974d0d27cb3a0e1088025d  (poziom -łatwa). Policz głoski, policz sylaby (poziom -trudna) https://drive.google.com/file/d/1Umozu_duji8XlWBH8H7CPscx3acTlr05/view
  5. Dziadek fajną farmę miałhttps://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ -oglądanie, słuchanie, śpiewanie, wyklaskiwanie.
  6. Uzupełnienie kart pracy („Nowe przygody Olka i Ady” :

fioletowe - str. 4, 5, 6 - https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html,  

-czerwone -str. 34, 35, 36 -http://old.mac.pl/UserFiles/egzemplarze_okazowe_2019/przedszkole/olekiada/kartypracy-4latek/mobile/index.html#p=37 ).

 

 

Drodzy Rodzice prosimy Was bardzo. Zwracajcie uwagę na to czy dziecko prawidłowo trzyma przybór kreślarski (długopis, ołówek, kredkę, pędzel). Tutaj znajdziecie plakat, który pomoże Wam to skorygować http://3.bp.blogspot.com/-_J6e3sa_SFQ/UhRn6oViGAI/AAAAAAAAC6o/ZSRZJciPJ1g/s1600/Rodzaje+chwyt%C3%B3w.jpg ;