,, W gospodarstwie” zabawa dydaktyczna

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Witajcie! Dziś zapraszamy Was do gospodarstwa wiejskiego (farma to nazwa gospodarstwa w Stanach Zjednoczonych Ameryki). Wiecie już, że w takim gospodarstwie są zwierzęta, którymi opiekuje się człowiek. Co to znaczy? Zadaniem człowieka jest karmienie zwierząt, leczenie, dbanie o ich potrzeby. To bardzo odpowiedzialne zadanie! Wiedzą o tym Ci z Was, którzy mają zwierzęta w domu.

Czy wiecie, gdzie mieszka piesek, świnka, czy konik? Jeśli nie wiesz, zapytaj mamę/tatę, a później obejrzyj filmik. Po obejrzeniu będziesz już wszystko wiedział/wiedziała.
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Dziś do zabawy „W gospodarstwie” potrzebujemy: sznurki różnej długości, nakrętki od napojów różnych kolorów (po 4 lub 5 w każdym kolorze ).

Zaczynamy!

Zabawa ,,Sznurek’’- jak myślicie do czego może się przydać sznurek? (dzieci podają  własne pomysły odpowiedzi )

Sznurki są do zabawy. Oto zadania:

-Połóż sznurek przed sobą.

-Połóż sznurek za sobą.

-Połóż sznurek na głowie.

-Połóż sznurek pod nogą.

-Ściśnij sznurek w rękach.

- Ułóż koło

Zabawa ,,Polecenia”.

-Usiądź na podłodze.

-Połóż dłoń na krześle.

-Stań obok szafy.

-Wsuń stopę pod stolik.

 

Wszystko potrafisz to zajmiemy się zwierzętami. Masz na pewno zwierzątka plastikowe, ale dziś potrzebujemy stada. Wyobraź sobie, że nakrętki (klocki, kolorowe patyczki lub kolorowe cukierki) określonego koloru to Twoje zwierzęta.

- Policz ile masz świnek? ( przynajmniej 4 ), koni (4), krówek (5).

- Jakich zwierząt jest najwięcej?

- O ile ?

Zwierzętom musimy zbudować zagrody. Zrobimy je ze sznurka. Zagońcie konie do zagrody. O jeden uciekł! Ile koni jest w zagrodzie? Uff… udało się go złapać. Teraz w zagrodzie są konie(-ile ?). Tak możemy bawić się z innymi zwierzętami oczywiście zawsze przeliczamy. Zwierzęta liczymy i porównujemy ich ilość z innymi zwierzętami.

Zwierzęta trzeba nakarmić – policz ile kop siana trzeba przygotować koniom?- dla każdego zwierzątka po jednej kopie siana, aby nakarmić każdego – pokaż na paluszkach. Nakarm krówki, świnki za każdym razem pokaż na palcach.

Zwierzętami trzeba się opiekować i zapewnić im możliwość zabawy. Zbuduj wybieg dla koni, one lubią skakać przez przeszkody. Możesz zrobić im zawody (który dalej skoczy, pokona przeszkody). Jak będą miały problem to pokaż im jak Ty potrafisz daleko skoczyć lub jak wysoko. Jakie atrakcje przygotujesz dla krówek i świnek ?

Dziś dzieci utrwaliły: pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni; rozwijały spostrzegawczość, wyobraźnię; ćwiczyły umiejętność liczenia i porównywania liczebności zbiorów.

 

Proponujemy masażyk ,,List do Babci’’- rozwijamy wrażliwość dotykową dziecka.

Dziecko kładzie się na kolanach mamy lub odwraca się do niej plecami.

 

Kochana Babciu - masujemy plecy jakbyśmy wygładzali kartkę papieru

Kropka - stawiamy kropkę ( delikatnie )

 

Piszę , że mamy w domu kotka - piszemy wszystkimi palcami jednocześnie

 

Kropka - stawiamy kropkę

 

Kotek chodzi - kroczymy palcami

 

Kotek skacze - skaczemy całą dłonią na przemian na przegubie i palcami

 

Kotek drapie - delikatnie drapiemy

 

Kotek chrapie - opieramy głowę na pleckach i naśladujemy chrapanie

 

I choć niezły z niego psotek - łaskoczemy szyjkę dziecka

 

Bardzo fajny jest ten kotek - mocno przytulamy dziecko

Dzieci mogą naśladować kotki pijące mleko – wysuwają i chowają język,

mleko było pyszne – oblizują się szeroko otwierając buzie, podnoszą język do nosa i opuszczają na brodę;

zostały kropelki na wąsikach – wysuwamy język na policzki;

Jak kotki śpią to zwijają się w kłębuszek. Kiedy się budzą przeciągają się robiąc ,,koci grzbiet’’. Ale najbardziej lubią łapać piłeczkę łapkami. Ty też tak potrafisz ?

 

Dzieciom, które chętnie jeszcze poskaczą wraz ze świnkami proponujemy  zabawę przy piosence  https://www.youtube.com/watch?v=-b3X5DPCPLY musi być wesoło.