Drodzy Rodzice,

Zapraszamy do odwiedzania naszej tablicy „Pomysły dzieci z grupy V”

Czekamy na wasze prace - pomysły, przesyłajcie je na pocztę mailową ps78.bial.gr5@gmail.com

Pani Ela i  pani Renatka

 

„WYWIAD Z BOCIANEM” – opowiadanie dzieci w oparciu o film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

Cele:

- poznanie bocianich zwyczajów, ciekawostek o podróży  do ciepłych krajów, rozwijanie

  zainteresowań przyrodą.

Kto był bohaterem filmu? Co zapamiętałyście?

Dzieci opowiadają samodzielnie co zapamiętały z filmu. Rodzic może podsunąć pytania pomocnicze wynikające z obejrzanego filmu.

 

„Jestem bocianem” – zabawa ruchowa z el równowagi, potrzebna poduszka

            Dziecko naśladuje ruchem i głosem bociana, o którym opowiada rodzic. Bocian chodzi powoli po łące po linii prostej np. po skakance, sznurku. Czasem dotknie czegoś dziobem – ramiona do przodu - klaszczą. Następnie bocian zatrzymuje się, staje na jednej nodze i wypatruje np. żabek. Czatując, czasem porusza dziobem, piórami, zaklekoce głośno. Myśli: „Nie ma nic smacznego, są tylko żaby, a jednak lepszy rydz niż nic” i łapie żabę - rodzica. Potem odlatuje do swojego starego gniazda, które ma od lat. Następuje zmiana.

 

„WESOŁA WILGA” – wycinanie, sklejanie i kolorowanie papieru według instrukcji

 

Cele:

- rozwijanie sprawności manualnej,

- utrwalenie cech ptaków na podstawie wilgi,

- rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją

 

Oglądanie zdjęć: wilgi, jaskółki, kukułki, skowronka, bociana. Nazywanie ptaków. Wskazywanie wilgi wśród zdjęć kilku ptaków powracających do nas wiosną. ZDJĘCIA

 

Dziecko ogląda zdjęcie wilgi, wskazuje części ciała wilgi i je nazywa (skrzydła, dziób, kończyny zakończone szponami, pióra…). Wilga jest ptakiem, bo ma wszystkie cechy ptasie.

Odsłuchanie głosu - śpiewu wilgi - https://www.youtube.com/watch?v=nMax2yiRh3U

 

Wesoła wilga - praca plastyczna - szablon

Potrzebne będą:

klej, nożyczki, kredki, szablon wilgi.

Wykonanie:

• Wycinanie z karty rysunku wilgi.

• Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wilgi#/media/Plik:Blackhooded_Oriole_(Oriolus_xanthornus)_in_Kolkata_I_IMG_2538.jpg

• Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go według instrukcji.

• Sklejanie głowy.

Pamiętajcie o uporządkowaniu miejsca pracy!!! Tak jak to robimy w przedszkolu.

Prześlijcie  zdjęcie wykonanego ptaka.

 

„Spłoszone ptaszki” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa

Dziecko znajduje się w gnieździe (może to być hula hop, lub sznurek złożony w koło) rodzic jest „pieskiem”. Dziecko biega – fruwa w pobliżu gniazda, gdy usłyszy sygnał, że w pobliżu jest pies wskakuje do swojego domku - gniazda. Zabawę powtarza się kilkakrotnie, ale za każdym razem następuje zamiana ról.

 

Karta pracy cz. 3, str. 63,66  http://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

 

----------------

„ Labirynty dotykowe”- zabawa sensoryczna

       Zabawa jest dla dzieci bardzo ciekawa i intrygująca. Pobudza do myślenia, uwrażliwia zmysły i zachęca do samodzielnego układania kolejnych labiryntów z różnych znalezionych wokół rzeczy.

Dzieci będą pokonywać labirynty z pomocą zmysłu dotyku. Z zamkniętymi lub zakrytymi oczami próbują pokonać trasę labiryntu. Aby przejść labirynt należy przesuwać palcem po jego strukturze od początku do końca trasy. Podczas pokonywania trasy dzieci mogą strać się odgadywać z czego jest wykonany labirynt na danej planszy.

Do wykonania labiryntów potrzebujesz: 

- sztywne tekturki lub kawałki kartonu,

- klej na gorąco, (ale można użyć takiego kleju, który choć na chwilę przyklei przedmioty do kartki, a dziecko po prostu będzie delikatniej wodzić palcem po labiryncie,)

- różne przedmioty o wyczuwalnej strukturze np sznurek, patyczki, kamyki, taśmę Lego, drewniane płaskie patyczki, watę.

Jak wykonać taki labirynt ? Prosimy kliknąć link poniżej

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/11/labirynty-dotykowe-zabawa-sensoryczna/

 

A na koniec trochę poruszajcie się przy ulubionym utworze „ Czekolada”

https://www.youtube.com/watch?v=OnQlvLmMfO4 ( czekolada)

Miłego dnia!

--------------- 

Co zrobić, żeby dziecko nie wpadało w histerię? Co zrobić żeby nie piszczało z radości?

Gra „Kości emocji” jest prostą grą, która pozwala na lepsze poznanie siebie i innych, nauczenie się dzielenia emocjami, doświadczeniami i przeżyciami. Wpływa na rozwój samoświadomości emocjonalnej graczy, uczy uważnego słuchania i opowiadania oraz cierpliwości. 

Proponujemy grę do wykorzystania w domu na naukę i miłe spędzenie czasu z dzieckiem.

 „Kości emocji”  – bezpłatna gra do pobrania https://mamologia.pl/kosci-emocji-bezplatna-gra-do-pobrania/