„DZIWNE ROZMOWY”- WPROWADZENIE PIOSENKI 

Cele:

- zapoznanie z melodią i tekstem piosenki, rozwijanie umiejętności wokalnych i kreatywności dzieci poprzez naśladowanie poruszania się zwierząt

1. „Na podwórku”- zabawa dźwiękonaśladowcza

Rodzic kolejno wywołuje ptaki zwracając się do dziecka:

- dzień dobry gąski

Dziecko odpowiada- gę, gę, gę…….

-dzień dobry kaczki-   dziecko: kwa, kwa, kwa,……..

-dzień dobry indyki- dziecko- gul, gul, gul…….

-dzień dobry koguty- dziecko- kukuryku, kukuryku……….

-dzień dobry kurczaczki- dziecko-pi, pi, pi…………..

2. A teraz posłuchajmy piosenki pt. „Dziwne rozmowy”

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

3. Rozmowa nt. treści piosenki

- kto mieszka w chlewiku?

-czym świnka trąca drzwi?

- Gdzie siedzi wrona?

-jakie nóżki miła kaczka?

-gdzie były szczeniaczki?

-ile było szczeniaczków?

4. „Zwierzęta wiejskie”- zabawa hamująco- pobudzająca

Na komendę rodzica, który wymienia nazwy zwierząt występujących w piosence dziecko naśladuje ruchem i mową sposób poruszania się tych zwierząt (świnka, wrona, kaczka, piesek)

5. Nauka I zwrotki piosenki

W chlewiku mieszka świnka

I trąca ryjkiem drzwi

Gdy niosę jej jedzenie

To ona kwi, kwi, kwi

Dziecko za rodzicem wers po wersie powtarza słowa I zwrotki, później parę razy z rodzicem

6. „Dziwne rozmowy”- improwizacja ruchowa dziecka przy piosence

Jeszcze raz włączamy dziecku piosenkę „Dziwne rozmowy”-  podczas piosenki dziecko w sposób dowolny delikatnie wymachuje szyfonową chustką,

A w momencie kiedy usłyszy odgłosy zwierząt- rytmicznie tupie nogami

 

 

 

-