„DZIWNE ROZMOWY”-  wprowadzenie piosenki

Dziś przywitamy się zabawą. Mówcie i klaszczcie :

Nasze rączki klaszczą,

czasem się pogłaszczą,

w kolanka zastukają,

do wszystkich pomachają.

Wierszyk powtarzamy mówiąc i klaszcząc: szybko, wolno, cicho, głośno.

(Jeśli mówimy i wykonujemy czynności to kształcimy koordynację dziecka.)

Naśladujemy zwierzęta” zabawa ruchowo-naśladowcza - dziecko porusza się w rytmie wygrywanym przez rodzica na wybranym instrumencie (można zagrać na dwóch łyżkach). podczas przerwy w grze rodzic podaje nazwę zwierzęcia wypowiadając sylabami(np. ku-ra, ko-nik itp.), a dziecko podaje pełną nazwę (kura, konik) następnie je naśladuje (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje to zwierzątko).

A teraz posłuchajcie piosenki Dziwne rozmowy” - zapoznajemy dzieci z melodią i tekstem piosenki oraz rozwijamy ich umiejętności wokalne.

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

 

Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje pytania:

- jakie zwierzęta były wymienione w piosence?

- gdzie mieszka świnka?

- jak nazywa się dom szczeniaczków?

- czy wrona była wesoła?

Dziwne rozmowy

W chlewiku mieszka świnka

i trąca ryjkiem drzwi.

Gdy niosę jej jedzenie –

To ona: kwi, kwi, kwi.

Na drzewie siedzi wrona

od rana trochę zła.

Gdy pytam: Jak się miewasz?

To ona: kra, kra, kra.

Opodal chodzi kaczka,

co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej: Dzień dobry!

A ona: kwa, kwa, kwa.

Przed budą trzy szczeniaczki

podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię: Cicho pieski.

A one: hau, hau, hau.

Proponujemy zaśpiewać piosenkę naśladując głosy  wybranych zwierząt.

Kolejny raz zaśpiewajcie piosenkę  i narysujcie na kartce:

-tyle kresek ile razy odezwała się świnka,

-tyle kółek ile razy odezwała się kaczka.

Jeszcze czas na ruch - bawcie się do słów piosenki „Jak chodzą zwierzątka" https://www.youtube.com/watch?v=RqjXRJN--oY

Kołyszę się jak kaczka

Ciężko chodzę tak jak słoń

Skradam się jak kotek

Wierzgam tak jak koń.


Może wykonać świnkę z którą razem zaśpiewacie, nasza propozycja: świnka

----------

FARM ANIMALS

 

Cele:

–        utrwalenie słownictwa związanego ze zwierzętami wiejskimi

–        rozpoznawanie nowego słownictwa przy pomocy obrazków, gestów i mimiki

–        aktywne uczestnictwo w zabawach ze śpiewem, pokazywaniem

–        doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, spostrzegawczości

 

  1. Przypomnienie słownictwa. Rodzic mówi: Now look at me! (Teraz spójrz na mnie) Abracadabra, abracadabra I've got a cat (mam kotka)

Now look at me! Abracadabra! Abracadabra! I'Ve got a dog (mam pieska)

Podobnie robimy z kolejnym zwierzatkami:

duck- kaczka

cow- krówka

horse- konik

pig- świnka

Do tej zabawy możemy wykorzystać figurki zwierzątek z zasobu zabawek dziecka lub po prostu wizerunki zwierząt dostępne w internecie, książce, albumie etc.

 

    Powtarzamy, pokazując jednocześnie obrazek lub figurkę:

            cat, cat, cat

            dog, dog, dog

            cow, cow, cow

            horse, horse, horse

            duck, duck, duck

            pig, pig, pig

    Dziecko powinno powtarzać razem z nami.

 

2. Zabawy utrwalające słownictwo:

a.) kalambury

Dziecko wybiera sobie obrazek ze zwierzątkiem, ale w taki sposób, żeby rodzic nie widział jakie zwierzątko zostało wybrane. Następnie naśladuje odgłosy i ruchy danego zwierzątka. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie co to za zwierzę. Następnie następuje zamiana ról.

b.) Odgłosy zwierzątek

            Można puścić dziecku nagranie z odgłosami zwierząt i poprosić , żeby spróbowało je nazwać. Pomocna może być piosenka https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=EwIOkOibTgM&feature=emb_logo

c.)    „What is missing?” (Czego brakuje?)

Na podłodze rozkładamy trzy wybrane karty lub figurki zwierzątek, prosimy dziecko, aby zakryło oczy i w tym czasie zabieramy jedną kartę (lub figurkę). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego zwierzątka brakuje i nazwanie go po angielsku.

Powtarzamy kilkakrotnie, wybierając różne zwierzątka.

d.) Zabawa „Simon says”:

Simon says: You are cats! Dzieci naśladują koty: Miau, miau, miau.
Simon says: You are dogs! Dzieci naśladują psy: Ruff, ruff, ruff.
Simon says: You are cows!  Dzieci naśladują krowy: Moo.
Simon says: You are ducks! Dzieci naśladują kaczki: Quack, quack, quack.
Simon says: You are horses! Dzieci naśladują konie: Neigh.
Simon says: You are pigs! Dzieci naśladują świnki : Oink, oink, oink.

 

Gry interaktywne:

 https://wordwall.net/pl/resource/1119932/angielski/farm-animals

https://wordwall.net/pl/resource/1435429/angielski/farm-animals-memory