„ŁĄKA”- malowanie techniką „mokre w mokrym”

Cele:

–        kształcenie wyobraźni plastycznej

–        rozwijanie sprawności manualnych

–        poszerzanie wiadomości na temat barw występujących w danej porze roku

–        wdrażanie do poprawnego trzymania pędzla

 

Potrzebujemy:

–        kartka z bloku technicznego

–        pędzelki (grubszy do pokrycia kartki wodą i cieńszy do malowania łąki)

–        farby akwarelowe

–        kubeczek z wodą - przejdź...

------------

ZABAWY Z ZIEMNIAKAMI

Cele: – zapoznanie i utrwalenie podstawowych wiadomości na temat ziemniaka

 Czas wiosenny to czas intensywnej pracy  na wsi. Warto porozmawiać z dzieckiem  nie tylko o hodowli zwierząt ale np. o uprawie ziemniaka. Można  sprawdzić, co dziecko wie na ten temat. Wykorzystać w tym celu można poniższe pytania.

  • Jak inaczej można powiedzieć na ziemniaki? (np. kartofle ),
  • W jakiej postaci można jeść ziemniaki? (gotowane, smażone, zapiekane, pieczone),
  • Jakie znasz potrawy z ziemniaków? (placki, zupa, kopytka, frytki, kluski,  )
  • Kiedy sadzi się ziemniaki? (wiosną),
  • Kiedy zbiera się ziemniaki i jak się to nazywa? (jesienią, wykopki),
  • Co można zrobić z ziemniaków? (jedzenie, mąkę ziemniaczaną, krochmal, prace plastyczne).

Stemple z ziemniaka. - utrwalenie figur geometrycznych, kształcenie umiejętności rozplanowania płaszczyzny kartki

Przekrajamy ziemniaka na połowę wycinamy figury geometryczne. Dajemy farby plakatowe i zapraszamy do stemplowania. Utrwalamy przy tym nazwy figur. 

Ziemniaczana kukiełka- aktywizowanie twórczej inwencji dziecka

 Czasami dobrze jest, aby dziecko wymyśliło co chciałoby wykonać. Pytamy co będzie potrzebne do zrealizowania pomysłu. Dziecko uczy się planowania, werbalizowania potrzeb

Zabawy ruchowe – kształcenie zręczności, celności, koordynacji wzrokowo- ruchowej

 Rzut do celu(koszyka, wiaderka, miski). Z ziemniakiem na łyżce pokonywania wyznaczonej trasy, slalomu, próby podrzucania i łapania.

 Uprawa ziemniaków

Potrzebne będą do tego dwie duże plastikowe doniczki. W jednej z nich wycinamy cztery podłużne, pionowe otwory. „Dziurawą” doniczkę wkładamy do doniczki całej i wsypujemy do niej ziemi na wys. ok. 10 cm. Bierzemy kilka kiełkujących ziemniaków (takich, które po kilku dniach leżenia wypuściły biało-różowe pędy). Wkładamy je do doniczki i zasypujemy ziemią. Uklepujemy ją i podlewamy. Gdy na powierzchni po kilku dniach pojawią się listki, zakrywamy je kolejną warstwą ziemi i znów podlewamy. Po 3 miesiącach, możemy wyjąć wewnętrzną doniczkę. W wyciętych otworach powinny być widoczne małe, jasnobrązowe ziemniaczki. Ziemia powinna być przepuszczalna, a zadaniem dziecka może być systematyczne podlewanie rośliny

-----------

FARM ANIMALS

 

Cele:

–        utrwalenie słownictwa związanego ze zwierzętami wiejskimi

–        rozpoznawanie nowego słownictwa przy pomocy obrazków, gestów i mimiki

–        aktywne uczestnictwo w zabawach ze śpiewem, pokazywaniem

–        doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, spostrzegawczości

 

 

  1. Przypomnienie słownictwa. Rodzic mówi: Now look at me! (Teraz spójrz na mnie) Abracadabra, abracadabra I've got a cat (mam kotka)

Now look at me! Abracadabra! Abracadabra! I'Ve got a dog (mam pieska)

Podobnie robimy z kolejnym zwierzatkami:

duck- kaczka

cow- krówka

horse- konik

pig- świnka

Do tej zabawy możemy wykorzystać figurki zwierzątek z zasobu zabawek dziecka lub po prostu wizerunki zwierząt dostępne w internecie, książce, albumie etc.

 

            Powtarzamy, pokazując jednocześnie obrazek lub figurkę:

            cat, cat, cat

            dog, dog, dog

            cow, cow, cow

            horse, horse, horse

            duck, duck, duck

            pig, pig, pig

            Dziecko powinno powtarzać razem z nami.

 

2. Zabawy utrwalające słownictwo:

a.) kalambury

Dziecko wybiera sobie obrazek ze zwierzątkiem, ale w taki sposób, żeby rodzic nie widział jakie zwierzątko zostało wybrane. Następnie naśladuje odgłosy i ruchy danego zwierzątka. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie co to za zwierzę. Następnie następuje zamiana ról.

b.) Odgłosy zwierzątek

            Można puścić dziecku nagranie z odgłosami zwierząt i poprosić , żeby spróbowało je nazwać. Pomocna może być piosenka https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=EwIOkOibTgM&feature=emb_logo

 

c.)    „What is missing?” (Czego brakuje?)

Na podłodze rozkładamy trzy wybrane karty lub figurki zwierzątek, prosimy dziecko, aby zakryło oczy i w tym czasie zabieramy jedną kartę (lub figurkę). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego zwierzątka brakuje i nazwanie go po angielsku.

Powtarzamy kilkakrotnie, wybierając różne zwierzątka.

 

d.) Zabawa „Simon says”:

Simon says: You are cats! Dzieci naśladują koty: Miau, miau, miau.
Simon says: You are dogs! Dzieci naśladują psy: Ruff, ruff, ruff.
Simon says: You are cows!  Dzieci naśladują krowy: Moo.
Simon says: You are ducks! Dzieci naśladują kaczki: Quack, quack, quack.
Simon says: You are horses! Dzieci naśladują konie: Neigh.
Simon says: You are pigs! Dzieci naśladują świnki : Oink, oink, oink.

 

Gry interaktywne:

 https://wordwall.net/pl/resource/1119932/angielski/farm-animals 

https://wordwall.net/pl/resource/1435429/angielski/farm-animals-memory