PTASIE ZAGADKI

 

Cele:

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

- nabywanie umiejętności uważnego słuchania poleceń do zadań tekstowych;

- poprawne przeliczanie

- dostrzeganie, że po zmianie typu dodać jest więcej, a po zmianie typu odjąć jest mniej;

- utrwalanie wiedzy na temat ptaków

- rozwijanie sprawności fizycznej

    Dziś znowu przenosimy się do świata przyrody. Zaczniemy od rozbudzenia naszej wyobraźni. Jesteście gotowi by zamienić się w ptaki?

1. "Jestem ptakiem" - wizualizacja.

Dziecko leży z zamkniętymi oczami. Rodzic mówi:

Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki, schronienia. Siedzisz na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i… zasypiasz. Jest ranek. Otulają cię ciepłe promyki słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw.

Pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe.

 

Potem dziecko otwiera oczy, siada a rodzic pyta:

− Czy chciałbyś być ptakiem? Jakim?

 

 

   Teraz czas trochę pogłówkować i nie chodzi tu o odbijanie piłki głową , a o rozwiązanie ptasich zagadek.

Potrzebne będą klocki, lub inne małe przedmioty, które można liczyć.

 

2. „Ptasie zagadki” – zabawa matematycznej 

(Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji).

  Dziecko wybiera sobie 10 klocków (liczmanów). Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając. Można jako tło do układania klocków użyć białą kartkę czy jednolitą podkładkę. W ten sposób łatwiej skupić uwagę na liczeniu.

 

  • Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

Dzieci liczą klocki i podają ich liczbę, odpowiadając na pytanie.

 

  • Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci liczą pozostałe klocki i odpowiadają na pytanie.

 

  • Na górnej gałęzi drzewa siedziały 4 gołębie (Dzieci układają 4 klocki). Na najniższej gałęzi 4 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze 4 klocki). Ile ptaków siedziało na drzewie?

Dziecko liczy klocki i podaje ich liczbę, odpowiadając na pytanie.

 

  • Na parapecie okna siedziało 10 wróbli. (Dzieci układają przed sobą  10 klocków) Gdy chłopiec ruszył firanką 5 odleciało (odsuwają 5 klocków). Ile wróbelków zostało na parapecie?

 

3. "Dopasuj gniazda". Teraz małe wyzwanie. Sprawdź się! Co wiesz o ptakach i ich gniazdach.

https://wordwall.net/pl/resource/1462485/przyroda/ptaki-i-ich-gniazda 

 

4. Gimnastykę czas zacząć!

Na rozgrzewkę: "Pająk i mucha".

To jedna z bardziej lubianych zabaw naszej grupy :) Tu wersja domowa.

Pająk poluje tylko na żywe muchy. Dziecko biega, z brzęczeniem, bzykaniem, w różnych kierunkach. Na hasło: Idzie pająk! – zastyga momentalnie w bezruchu. Pająk wychodzi na łowy (jest nim rodzic.), obserwuje bacznie, obchodzi muchę, a jeśli drgnie, zabiera ją do swej sieci.

 

"Ptasie ćwiczenia"

https://wordwall.net/pl/resource/1201470/ptasie-%C4%87wiczenia

 

                                                 Udanej zabawy

Pani: Ula i Agatka

---------------

FARM ANIMALS  -  Język angielski

 

Cele:

- utrwalenie słownictwa znanego dziecku

- zapoznanie z nowym słownictwem na podstawie filmu edukacyjnego;

- kształtowanie umiejętności rozumienia z kontekstu;

- utrwalanie nowo poznanych słów za pomocą piosenki;

- wyzwalanie radości z nauki języka angielskiego przez zabawę sensoryczną utrwalającą słowo "pig" i "mud"

 

1. Hello! How are you?

Let's sing our "hello song".

Zaśpiewajmy naszą piosenkę na powitanie:

https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

 

2. Film "Learn Farm animals"

https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

 

3. Piosenka "Old MacDonald Had a Farm" - song

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg

lub

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo (cow, duck, sheep, horse, turkey, pig)

 

5. Let's have some fun. "Pig in the mud!" ( Świnka w błocie).

Drodzy rodzice.

Świnkę należy wydrukować i wyciąć, włożyć do koszulki biurowej. Do środka wciskamy trochę farby brązowej i pianki do golenia. Jeśli jednak nie macie farby może być nawet kakao. Ważne by szczelnie zakleić, bo inaczej zamiast jednej umorusanej świnki będą dwie ;) Dziecko rozciera palcami przez folię błotko tak, by cała świnka się ubrudziła.

Podczas zabawy utrwalamy słowa "pig" i "mud" powtarzając je kilkakrotnie.

Pig in the mud - świnka

6. Na pożegnanie piosenka „Goodbye!”

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY&list=PLsBnvU7KT_y5pSic3JCP66AMD249WyBHB&index=22&t=0s

 

Pozdrawiam

pani Ula