„KOGUT”- stemplowanie dłonią

Cele:

- zapoznanie z wyglądem koguta i jego charakterystycznymi cechami, z wyglądem koguta, poszerzanie doświadczeń plastycznych

 1. Oglądanie ilustracji przedstawiających koguta:

https://www.google.com/search?q=kogut+grafika&sxsrf=ALeKk02EyVnt0_iOMuLkrPIyhKGicrVrAQ:1585925062535&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=NFFOPfJxtS88MM%253A%252CQ2oOUiUcPstX7M%252C_&vet=1&usg=A

 

zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy wyglądu ( pióra, ogon, grzebień)

2. Wykonanie pracy plastycznej

POTRZEBNE BĘDĄ:

Kartka papieru (XERO)

Farby w kolorze wybranym przez dziecko

Kredki ołówkowe

- dokładnie pokrywamy farbą dłoń dziecka

-odciskamy pomalowaną, rozpostartą dłoń na środku kartki

- palec kciuk to głowa koguta

- dorysowujemy : grzebyk , dziób, oko

- u dołu należy dorysować 2 nogi z pazurkami

- na dole można dorysować kredką zielona trawkę

Kto chętny może dorysować słońce, chmury i kwiatki na trawce.

 

3. Zabawa- „Kogut pieje, - kogut śpi”

Rodzic wydaje komendę:

KOGUT PIEJE- dziecko stoi, robi z ręki trąbkę i woła jednocześnie KUKURYKU

KOGUT ŚPI- dziecko kuca

 

Rodzic wydaje komendę szybko i nie naprzemiennie- chodzi o to, aby dziecko słuchało i właściwie reagowało na sygnał

-------

„Farm Animals” – zwierzęta hodowlane

Cele: -zapoznanie z nową piosenką na powitanie, -wprowadzenie i utrwalanie nazw wybranych zwierząt w języku angielskim

Powitanie 

Na początku przywitajmy się z pomocą nowej piosenki, naśladujcie ruchy wykonywane przez animowane postaci w piosence: https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Posłuchajcie piosenki jeszcze raz i oprócz naśladowania ruchów próbujcie powtarzać słowa i zwroty, które już poznaliśmy w przedszkolu: Hello, clap your hands, stamp your feet

Wprowadzenie nowego słownictwa

Teraz czas na poznanie angielskich nazw niektórych zwierząt z wiejskiego podwórka – farm animals:

Duck –kaczka   Horse –koń     Dog –pies     Cow –krowa      Pig –świnka      Sheep –owca

Dokładną wymowę poznacie „klikając” na zdjęcia zwierząt, dostępne pod linkiem (wybierajcie zdjęcia tylko powyższych 6 zwierząt): 

https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-to-pre-intermediate/farm-animals

odsłuchajcie nazwę każdego zwierzęcia kilkakrotnie i za każdym razem ją powtarzajcie.

 

Zabawy utrwalające

 

1).Przygotujcie obrazki z powyższymi zwierzętami:

- mogą je narysować rodzice (mogą być uproszczone, schematyczne, np. same głowy – wzór:

https://pl.pinterest.com/pin/155303887155229653/?autologin=tru)

- możecie też wydrukować gotowy obrazek: karta pracy i go porozcinać (zwierzęta możecie  zostawić czarno-białe lub je pokolorować – kolorując utrwalajcie ich angielskie nazwy)

Przygotowane obrazki zachowajcie też na kolejne zajęcia – przydadzą nam się jeszcze za tydzień.

 

2).Rozkładajcie kolejno obrazki zwierząt na stole lub dywanie i nazywajcie je po angielsku (rodzic pomaga, jeśli dziecko nie pamięta).

 

3).Rodzic podaje angielską nazwę wybranego zwierzęcia, a dziecko wskazuje właściwy obrazek.

 

4).Dziecko zamyka oczy – można użyć polecenia Close your eyes (zamknij oczy), rodzic zabiera jeden z obrazków, dziecko otwiera oczy – można użyć polecenia Open your eyes i mówi angielską nazwę zwierzęcia, które zniknęło. Powtarzamy kilkakrotnie zabawę, dziecko może też zamienić się rolami z rodzicem i ukrywać wybrane obrazki, a zadaniem rodzica będzie wtedy podanie angielskiej jego nazwy.

 

5).Rozkładamy obrazki zwierząt na podłodze w „rozsypce”. Rodzic wypowiada kolejno angielskie nazwy zwierząt, dziecko staje ostrożnie nóżkami na właściwym obrazku

 

6).Pokoloruj online (jeśli masz możliwość) wybrane zwierzę:

Dog -  https://www.thecolor.com/Coloring/Beagle.aspx

Cow - https://www.coloring4all.com/coloring/cow_coloring_pages.htm

Horse - http://www.supercoloring.com/coloring-pages/arabian-mare?colore=online

 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)