U ROLNIKA NA WSI

  1.  „ROLNIK W POLU” – masażyk B. Gawrońskiej

Rodzic czyta tekst i wykonuje ruchy na plecach swego dziecka – potem odwrotnie, dziecko to powtarza:

Rolnik rano rusza w pole (rodzic kroczy palcami obu rąk po plecach swego dziecka, z dołu do góry)
Orać pługiem czarną rolę (rodzic rysuje linie równoległe do linii kręgosłupa, z góry na dół)
Sieje zboże i buraki (rodzic stuka palcami po całych plecach)
Z których później są przysmaki (rodzic lekko puka w plecy dziecka)

  1. Zagadka – wprowadzenie do tematu

c. wyrabianie przyjaznego stosunku do zwierząt domowych, uwalnianie się od zahamowań, wzmacnianie wiary we własne siły;

Najwierniejszy chyba przyjaciel
Nie każdego jednak – na niektórych szczeka.

„Buda dla psa” – wylepianie plasteliną szablonu.

c. rozwijanie sprawności manualnej palców, wytwarzanie radości z wykonanej pracy;

Rodzic przygotowuje(wycina) szablon budy dla psa, dziecko nanosi małe kuleczki z plasteliny i rozciera po konturze;

Kolorowanka

 ------------

FARM ANIMALS  -  Język angielski

Cele:

- utrwalenie słownictwa znanego dziecku

- zapoznanie z nowym słownictwem na podstawie filmu edukacyjnego;

- kształtowanie umiejętności rozumienia z kontekstu;

- utrwalanie nowo poznanych słów za pomocą piosenki;

- wyzwalanie radości z nauki języka angielskiego przez zabawę sensoryczną utrwalającą słowo "pig" i "mud"

 

 

1. Hello! How are you?

 

Let's sing our "hello song".

Zaśpiewajmy naszą piosenkę na powitanie:

https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs



2. Film "Learn Farm animals"

https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

 

3. Piosenka "Old MacDonald Had a Farm" - song

https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg

lub

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo (cow, duck, sheep, horse, turkey, pig)

 

5. Let's have some fun. "Pig in the mud!" ( Świnka w błocie).

 

Drodzy rodzice.

Świnkę należy wydrukować i wyciąć, włożyć do koszulki biurowej. Do środka wciskamy trochę farby brązowej i pianki do golenia. Jeśli jednak nie macie farby może być nawet kakao. Ważne by szczelnie zakleić, bo inaczej zamiast jednej umorusanej świnki będą dwie ;) Dziecko rozciera palcami przez folię błotko tak, by cała świnka się ubrudziła.

Podczas zabawy utrwalamy słowa "pig" i "mud" powtarzając je kilkakrotnie.

 Pig in the mud - świnka

6. Na pożegnanie piosenka „Goodbye!”

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY&list=PLsBnvU7KT_y5pSic3JCP66AMD249WyBHB&index=22&t=0s

 

Pozdrawiam

pani Ula