NA WIEJSKIM PODWÓRKU - zagadki słuchowe

Cele: - rozpoznawanie głosów zwierząt i próby ich naśladowania

- rozwijanie słuchu muzycznego, spostrzegawczości słuchowej,

- wytworzenie radosnego nastroju

1. Na podwórku koło bramy – słuchanie piosenki

https://www.bing.com/videos/search?q=na+podw%c3%b3rku+ko%c5%82o+bramy&docid=608041809656153800&mid=9D20AE09916F717242F89D20AE09916F717242F8&view=detail&FORM=VIRE

 

Rozmowa na temat treści piosenki. Jakie zwierzęta wystąpiły w piosence? Jak nazywa się dziecko krowy, kobyłki itd.? Czy jest to piosenka wolna, szybka, wesoła smutna? Do czego melodia zaprasza? Trzeba też wyjaśnić  niezrozumiałe słowa: spory, dziatek czwórka.

2. Improwizacja ruchowa. Zapraszamy dziecko do zabawy. Włączamy piosenkę i pozwalamy aby poruszało się odpowiednio do charakteru utworu.

3.Zagadki słuchowehttps://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

4. Można poprosić , aby dziecko nam zadawało zagadki, będą to ćwiczenia ortofoniczne podczas których występuje kształcenie aparatu artykulacyjnego

5. Na koniec wręczamy dowolny instrument  , włączamy piosenkę po raz trzeci i zapraszamy do tworzenia własnego akompaniamentu.

---------

U rolnika na wsi - karty pracy

Cele:

–        rozwijanie spostrzegawczości

–        ćwiczenie koncentracji uwagi

–        utrwalenie wiadomości o zwierzętach wiejskich

–        doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej

–        określanie prawej i lewej strony - przejdź...

Karta pracy 1

Karta pracy 2