„JAK POWSTAJE DESZCZ” - zabawa badawcza

Cele:

-przybliżenie pojęcia „deszcz” i znaczenie deszczu dla przyrody

-zapoznanie ze sposobem powstawania deszczu

-zachęcanie dzieci do odpowiadania na pytania i wypowiadania się na określony temat

 

Rozmowa z dzieckiem nt. deszczu – pytania pomocnicze dla rodzica:

- co to jest deszcz?

- skąd się bierze deszcz?

- jaki deszcz jest ? (mokry, zimny, ma krople itp.)

- co się dzieje jak spadnie dużo deszczu?

- czy deszcz jest potrzebny i dlaczego?

PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA:

Pomoce:

- słoik

-gorąca woda

-talerzyk

UWAGA!    ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ- GORĄCA WODA

                    DZIECI OBSERWUJĄ DOŚWIADCZENIE

  1. DO SŁOIKA WLAĆ GORĄCĄ WODĘ
  2. NAD SŁOIKIEM TRZYMAĆ TALERZYK, do chwili, aż na talerzyku utworzą się krople wody (para zamieni się w wodę) krople wody zaczną spadać z talerzyka - pada deszcz
  3. I tak powstaje deszcz - woda paruje, zamienia się w krople deszczu, deszcz pada na ziemię

Zachęcamy też do przeprowadzenia innych eksperymentów z wodą lub ich obejrzenia:

mojedziecikreatywnie.pl/2018/08/zabawy-i-eksperymenty-z-woda

https://www.youtube.com/watch?v=Drh8Pui0WRU