Temat: „Wiosna na łące”

Cele:

- przeliczanie w zakresie do 10;

- dodawanie na konkretach w zakresie dostępnym dziecku

- rozwijanie spostrzegawczości przez dopasowywanie kształtów cyfr

- rozumienie pojęć "o jeden więcej", "o dwa więcej"

- rozwijanie sprawności grafomotorycznej

- poznawanie nazw mieszkańców łąki;

- uwrażliwianie  na piękno muzyki klasycznej;

 

Zabawy matematyczne

1. Narysuj na kartce 3 kwiaty, które mają po 5 płatków. Na łodydze każdego z nich narysuj po dwa listki. Gdy skończysz, policz wszystkie listki.

Na niebie narysuj słońce, które ma dziesięć promieni, a obok pięć chmur.

Nad kwiatami narysuj 4 pszczoły.

Nie wiesz jak narysować pszczołę? Zerknij tu:   https://www.youtube.com/watch?v=88jCeLsYZ2Q

2. Przygotuj trzy pudełka lub miski oraz klocki. Do pierwszej miski włóż jeden klocek do każdej następnej o 2 więcej. (Dzieci młodsze o jeden więcej). Ile klocków masz w każdej

 z misek?

3. Liczymy pszczoły.

Na tej łące ukryło się 10 pszczół. Znajdź je wszystkie. Jakie jeszcze widzisz owady? Czy potrafisz je wszystkie nazwać? A może i je policzysz.

Ilustracja do zadania 3


4.Dopasuj cyfry.

Przyjrzyj się uważnie jakiego kształtu szukamy. Czy wiesz jaka to cyfra?

http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-cyferki

 

Słuchanie muzyki

„Wiosna” –  słuchanie muzyki („Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku” A. Vivaldi)         

Pamiętacie jak rozmawialiśmy o kompozytorach. Jednym z nich był Antonio Vivaldi. Posłuchajcie jak muzyką opisuje wiosnę.

Miłego słuchania

https://www.youtube.com/watch?v=gj-cRaeNbl8