ZABAWY RYTMICZNO- MUZYCZNE 

            Zabawy muzyczne i rytmiczne są świetną formą ekspresji twórczej dziecka. Dzięki nim dzieci mogą spożytkować ogromne pokłady energii, doskonale się bawić, a także realizować wiele walorów edukacyjnych.

 Propozycje zabaw - kliknij tutaj

 

W OGRÓDKU – opowieść ruchowa

Cele: 

-zapoznanie dzieci z możliwością odtworzenia ruchem gestem i mimiką treści  opowiadania,

-wyzwalanie radości podczas zabawy,

- osłuchanie z piosenką Polka fasolka.

1.Słuchanie piosenki „Polka fasolka” https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI

Rozmowa z dzieckiem:

- o czym była piosenka ?

- co robił pan Jeremi?

- jaka była piosenka? (wesoła , smutna szybka, wolna)

2.Opowieść ruchowa (rodzic czyta opowiadanie dziecko ilustruje jego treść)

Dzieci wybrały się na przechadzkę do ogrodu. A że był to dość chłodny dzień założyły buty, kurtki, czapki, szaliki. Wzięły ze sobą łopatki, grabki i nasiona warzyw. Rozglądały się wokoło, wypatrując znaków wiosny. Zobaczyły w oddali lecącego bociana i kota, który przeciągał się leniwie. W ogrodzie czekało dużo pracy. Najpierw trzeba było przekopać grządki, potem w ruch poszły grabki bo ziemię należało zagrabić. W końcu została najprzyjemniejsza praca trzeba było trzonkiem od grabi zrobić równe grządki i posiać warzywa(dziecko samo decyduje co chce siać). Nagle do ogrodu wpadł wiatr, zgina gałęzie drzew mocnymi podmuchami. Wreszcie spadły  pierwsze krople deszczu, potem  rozpadało się . Dzieci uciekły przed deszczem. Schroniły się w altance. Strząsnęły  krople z czapek, kurtek, butów. Przysiadły w domku i odpoczywają. Cieszą się, że deszcz podlał ich zasiane grządki. Deszcz nie padał długo i już pojawiły się pierwsze promyki słońca. Dzieci wybiegły z altanki i zręcznie przeskakiwały przez kałuże. Na koniec wyprawy zrobiły zdjęcie i wróciły do domu.

3. Pada pada deszczyk pada -https://www.youtube.com/watch?v=bnG7VMzl1Oc

4.Zagadki słuchowe. Rodzic pokazuje dziecku np. klucze, dwie łyżki, fasolę w słoiku, szpilki w pudełku i demonstruje jakie wydają dźwięki. Zadaje dziecku zagadkę. Dziecko rozpoznaje przedmiot. Jeżeli dziecko odgadło dobrze to pokazuje ruchem co można tym przedmiotem robić. Następnie zgaduje rodzic.

5. Polka fasolka  powtórne słuchanie piosenki można pozwolić dziecku na dowolny akompaniament  własnoręcznie wykonaną  grzechotką .