ZABAWY Z DZIECKIEM

„Co pływa, co tonie?” -  zabawa badawcza

Przygotujcie kilka różnych rzeczy np.  nakrętka, korek, moneta, mała gumowa piłeczka, kulka z plasteliny, patyczek, łupinka od orzecha, śrubka, gwóźdź, papier itp.  oraz miska z wodą. Dziecko niech próbuje rozpoznać i nazwać zgromadzone rzeczy potem przewidzieć co się stanie, gdy włożymy przedmioty do wody. Następnie sprawdzamy jak zachowują się te przedmioty, które pływają które toną. Poszukujemy odpowiedzi na pytanie „Co pływa, co tonie ? - dlaczego tak się dzieje?

Rozbudzamy tą zabawą ciekawość badawczą, motywujemy do poprawnej wymowy

 Ciekawostka: Wielkość przedmiotu  nie ma wpływu na to, czy pływa, czy tonie. Przedmioty, które są lżejsze od wody pływają, pozostałe toną.

 

„Kto dopłynie pierwszy?” - ćwiczenia oddechowe

 

Włóżcie  do miski z wodą  np. 2 nakrętki w różnych kolorach, obserwujcie co się dzieje.  Następnie zorganizujcie zawody w pływaniu. Ustalcie  kto którą nakrętką steruje-wybierzcie kolor; niech dziecko określi i nazwie kolor. Próbujcie dmuchając z odpowiedniej strony dopłynąć na drugi brzeg – gotowi start !

Ćwiczymy w ten sposób operowanie strumieniem wydychanego powietrza oraz poprzez zawody rozwijajmy umiejętność radzenia  sobie z różnymi emocjami  podczas sukcesu czy porażki .

„Przez kałuże” - zabawa ruchowa

Przygotowujemy kilka foliowych woreczków, które rozkładamy w różnych miejscach- to kałuże, przez które dziecko skacze. Jeśli dziecko wykazuje obawy asekuruj rodzicu, by zapewnić dziecku bezpieczeństwo. Ruch fizyczny gwarantuje dobrą kondycję każdemu. Powodzenia.