Temat: WIOSENNY SPACER OLKA I ADY

Cele:

-zapoznanie z oznakami wiosny

-poznanie nazw wiosennych kwiatów

-zapoznanie z niektórymi gatunkami zwierząt, które zapadają w sen zimowy

-zapoznanie z terminem: ozimina, bazie

-uwrażliwianie na otaczającą nas przyrodę

-rozwijanie sprawności manualnej poprzez wydzieranie, przyklejanie, malowanie farbami

"Pierwsze oznaki wiosny" - opowiadanie

1. Posłuchaj opowiadania "Oznaki wiosny - Olek i Ada" i odpowiedź na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc

Pytania do opowiadania:

-Jakie oznaki wiosny dostrzegła Ada, a jakie Olek?

-Jakie zwierzęta budzą się ze snu zimowego?

-Jakie kwiaty pojawiają się wiosną?

-Czy wiesz co to są bazie?

 

2. Teraz na pewno już dużo wiesz o wiośnie.

Czy znasz też odpowiedz na wiosenne zagadki?

 

W marcu się zaczyna, gdy się

kończy zima .Przyjdzie z wiatru

ciepłym wiewem, z pięknem

kwiatów, z ptaków śpiewem.

 

Zobaczysz je wiosną,

gdy na wierzbach rosną.

Srebrne futra mają.

Jak się nazywają?

 

Powrócił do nas z dalekiej strony,

ma długie nogi i dziób czerwony.

Dzieci się śmiały, gdy go witały,

żabki płakały przez dzionek cały.

 

Przez śnieg się odważnie przebijam.

Mróz nawet mnie nie powstrzyma.

Mam listki zielone, tak jak wiosna,

a dzwonek bielutki jak zima.

 

Wspaniale zapraszam więc do wykonania wiosennej pracy plastycznej.

 

 "Bazie"-  praca plastyczna - instrukcja

 

Bazie pierwsze zwiastuny nadchodzącej wiosny.

Materiały i przybory: biała kartka A4, brązowa farba, pędzel i podkładka, stara gazeta, klej

1. Na białej kartce malujemy brązową farbą gałązki leszczyny. Pozostawiamy do wyschnięcia.

2. Z gazety, najlepiej fragmentów z czarno-białym drukiem, wydzieramy bazie i naklejamy na gałązki.

Można również zrobić nieco mniejsze gałązki i umieścić je w wazoniku, wtedy praca będzie bogatsza w szczegóły i troszkę bardziej czasochłonna.

 

Wasze prace z pewnością wyszły wspaniale. Będziecie mogli pochwalić się nimi po powrocie do przedszkola. Na razie niech ozdobią wasz pokój lub lodówkę.