ZABAWY MALUCHA

„ŁOWIENIE  RYBEK” - zabawa manualna i gra dla dzieci

           Do zabawy potrzebujemy makaron “rurki” i słomki z możliwością wyginania. Wprowadzamy dzieci do zabawy tłumacząc, że wygięte słomki to nasze wędki, a makaroniki to rybki. Jeśli mamy więcej czasu na przygotowanie zabawy, możemy wspólnie z dziećmi pomalować makaroniki niczym kolorowa ławica morskich rybek. Następnie pokazujemy jak chwycić wędkę (chwyt prawidłowy do trzymania kredki) (dłuższą część słomki trzymamy w ręku, na krótszą próbujemy włożyć makaron - rybkę)  czyli w sprytny sposób w czasie zabawy uczymy prawidłowego chwytu do nauki pisania. A teraz łapiemy rybkę na zagiętą część słomki.

Trenujemy w ten sposób koordynację, prawidłowy chwyt, cierpliwość i współpracę.

                                      „DYRYGENT” – zabawa muzyczna

Dyrygent, który zamienia swoją batutę na drewniany patyczek, a zasłyszane dźwięki muzyki, stara się wymalować na obrazie, to niezwykle twórcza zabawa  dla dzieci.  Ruchy dyrygenta  wszyscy razem naśladują  najpierw w powietrzu. Na dużym kawałku papieru na środku należy nałożyć trochę farby w dowolnych dwóch kolorach i początkowo wspólnie z dzieckiem poruszać  patyczkami  po farbie w rytm muzyki odtwarzanej z płyty niczym dyrygent swoją batutą. Po chwili dziecko już samodzielnie będzie bawiło się nasłuchując dźwięków i starając się dopasować do rytmu. W taki sposób stworzy swój własny obraz prawdziwe dzieło sztuki. Zabawa muzyczna w dyrygenta rozwija  zarówno sprawność manualną, koordynację jak i wrażliwość dziecka.

Kształtujemy dzięki niej poczucie estetyki, pozwalamy rozładować nagromadzone emocje oraz wyrazić się w sposób ekspresyjny.

ZABAWA Z RYMOWANKĄ - wyrażanie emocji za pomocą barwy głosu

Czary mary czary mary

Mam różowe okulary

Okulary mi się zbiły

No i czary się skończyły

 

Należy powtórzyć z dziećmi parę razy tekst rymowanki tak, aby go zapamiętały. Następnie dzieci mówią rymowankę ze złością, ze smutkiem, z radością.