ZABAWY Z WODĄ

Wczoraj (22.03.) obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wody. Co dziecko o niej wie? Pewnie sporo, ale może pogłębić swoją wiedzę doskonale się bawiąc.

  • Przygotujmy 6 szklanek z wodą. Zaproponuj dziecku, aby spróbowało i określiło smak ( wniosek – woda jest bez smaku ). Postarajmy się naprowadzić na odpowiedź, nie odpowiadaj za dziecko.
  • Powtarzamy procedurę : próbujemy i określamy smak- nadajemy mu nazwę. Człowiek rozpoznaje 5 smaków : słodki, słony, kwaśny, gorzki i ostry. Po tych eksperymentach wniosek jest jeden - woda jest bez smaku, a jej smak zmieniają dodatki.
  • Przygotuj kilka pojemników różnej wielkości, różniących się kształtem, dobrze by było, aby były przeźroczyste. Wlejcie do każdego z nich tyle samo wody, spytajcie dziecko ,,gdzie jest wody najwięcej? W którym pojemniku jest jej najmniej?” Teraz pozwólcie dziecku samodzielnie przekonać się, że w każdym pojemniku wody jest tyle samo.

 W tym celu przelej wodę do przeźroczystego pojemnika i zaznacz mazakiem poziom wody.

 

Samodzielne sprawdzenie i doświadczenie pomoże zapamiętać, lepiej zrozumieć, poczuć swoją wartość, że sam potrafię, sam umiem, wiem!!!

 

Po tych doświadczeniach proponujemy dalsze zabawy z wodą.

- przygotuj: pędzel, kartkę, kubeczek z wodą, farby.

Kartkę podziel na połowę (rozetnij ). Jedną część kartki za pomocą pędzla (zwracamy uwagę na poprawny chwyt ) namocz, malujemy wodą kilka razy( kartka musi być mokra ).

Namocz pędzel i nabierz farbę, spróbuj postawić kropkę, obserwuj jak farba rozpływa się na powierzchni kartki. Prawda, że wygląda jak wirus? Potraktuj go wodą, aż się rozpłynie.

Drugą kartkę pomaluj wodą, ale tylko raz, poczekaj chwilkę i maluj obrazek. To technika malowania mokrym na mokrym. Wspaniałej zabawy.

 

Pogoda  w miesiącu marcu często nas zaskakuje czasem świeci piękne słońce a po chwili pada deszcz. Gdy za oknem  pochmurno i pada deszcz możecie obejrzeć film „Jak powstaje deszcz”

https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8