„ SEGREGUJEMY” - ZABAWA MATEMATYCZNA

Pomoce:

- klocki różnego typu,

 - 4 miseczki (lub talerzyki, lub pudełka itp.) oznaczone kolorem żółtym, czerwonym,

    zielonym, niebieskim 

Przebieg zabawy:

Przygotowane  klocki rozrzucamy na podłodze - zadaniem dzieci jest posegregowanie wszystkich klocków wg. koloru do odpowiednich pojemników oznaczonych kolorami.

Przy okazji tej zabawy mamy możliwość utrwalenia nazw podstawowych kolorów,  a dzieci nabywają umiejętność segregowania wg. określonej cechy.    

II WERSJA ZABAWY Z KLOCKAMI – UKŁADANIE RYTMÓW

Dzieci mają za zadanie dokończenia układania klocków wg rozpoczętego wzoru – rytmu ułożonego przez rodzica dokładając kolejno klocki w odpowiedniej kolejności jeden za drugim (w ciągu)  np. czerwony- niebieski, czerwony, niebieski……..itd

lub czerwony-niebieski- niebieski…………………….itd

lub niebieski- czerwony-czerwony…………………..itd

 

„RYSOWANIE W MĄCE”

Na tackę rozsypujemy równomiernie mąkę (lub cukier lub kaszę mannę w zależności od tego co mamy w domu).

Zadaniem dzieci jest rysowanie paluszkiem po podkładzie znajdującym się na  tacce dowolnych wzorów, których przez lekkie potrząśnięcie tacką możemy się pozbyć  i tworzyć od nowa  . Dzieci również mogą wodzić palcem dokładnie po wzorze narysowanym przez rodziców np. koło, trójkąt, słońce itp.

Zabawa dostarcza nie tylko doznań sensorycznych, ale rozwija sprawność manualną naszych pociech.             

„CZARODZIEJSKI WOREK” - ZABAWA DYDAKTYCZNA

Do worka (lub nieprzezroczystej torby lub poszewki) należy włożyć znane dzieciom przedmioty np. zabawkę, łyżeczkę, klocek, rękawiczkę, kartkę papieru, klucz itp.

Dzieci ręką bez podglądania wybierają dowolny przedmiot i bez wyciągania na zewnątrz poprzez dotyk rozpoznają go i nazywają. Dopiero wtedy wyciągają i pokazują  pozostałym uczestnikom w celu potwierdzenia swojej odpowiedzi. Za każdą prawidłową odpowiedź możemy dziecku przyznawać punkty. Można  grać na zmianę z dzieckiem tak wywiąże się rywalizacja.

Podczas zabawy dzieci cierpliwie oczekują na swoją kolej, uczą się pokonywać swoje porażki, rozpoznają przedmioty po kształcie.